Een maand in Buffalo! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Pauline - WaarBenJij.nu Een maand in Buffalo! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Pauline - WaarBenJij.nu

Een maand in Buffalo!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

16 September 2014 | Verenigde Staten, Buffalo

Vandaag is het officieel een maand dat ik in Buffalo ben.
De tijd vliegt super snel voorbij, en dat is natuurlijk een positief teken! Mijn lesrooster is nu in orde, (met akkoord van de HvA) en mijn eerste toetsen zitten er al aan te komen.

De tijd dat ik hier ben heb ik al behoorlijk wat leuke dingen gedaan, het Buffalo Chicken Wing festival waar ik jullie over vertelde was erg leuk om mee te maken, op het festival waren verschillende marktkraampjes die allemaal verschillende smaken chicken wings verkochten, maar uiteraard was er ook pizza en andere lekkernijen. Tijdens het festival houden ze verschillende wedstrijden, wie de meeste chicken wings op kan, wie het snelste is, en wie het snelste allerlei andere etenswaren naar binnen kan werken. Niet erg smakelijk om naar te kijken. Ik heb een filmpje van een van de wedstrijden en die zal ik proberen online te zetten!

Zoals ik jullie vertelde was ik de dag na zondag nog vrij vanwege laborday. Ik ben die avond met een groep naar een zogeheten "soccer party" geweest. We waren net 20 minuten binnen of de politie had het "feest" al beëindigd, ik zeg feest tussen haakjes want het was behoorlijk saai. Huisfeesten worden hier eigenlijk bijna altijd beëindigd door de politie, ze sturen de mensen naar huis maar ondernemen verder geen actie. Het komt trouwens ook voor dat de persoon/personen in kwestie zelf de politie bellen wanneer ze vinden dat het feest uit de hand begint te lopen. Zo komen verenigingen "sorority's" niet in de problemen met de politie en proberen ze vermijden om de vereniging in een kwaad daglicht te zetten.

Afgelopen weekend zijn we met een groep van 12 naar Toronto, Canada geweest! Vrijdag pakte we de bus vanuit Buffalo die ons midden in het centrum van Toronto afzette. We zijn toen met zijn allen wat gaan eten en ons daarna klaar gaan maken voor een avond stappen. De volgende dag zijn we lekker gaan winkelen (maar liefst 5 uur!) en zijn we weer een avond gaan stappen. Toronto heeft bizar veel uitgaansgelegenheden en heeft als stad erg veel te bieden. Helaas waren we er maar voor een weekend dus hebben we niet veel kunnen doen. Canada is vergeleken met Amerika wat duurder. De dollar is dan wel gunstig voor ons Nederlanders maar de prijzen liggen daar over het algemeen hoger, ik betaalde zowaar 8 dollar voor een Corona.. hm..

Toen ik aankwam in Buffalo was het ruim 30 graden, iets waar ik toen niet echt rekening mee had gehouden. Ik had vooral winterkleding meegenomen… Nu is het inmiddels al een stuk minder warm, rond de 15/20 graden. Het kan in Buffalo de ene dag erg warm zijn en de andere dag regenen en erg hard waaien. Ik hoor van veel mensen dat ze al snel sneeuw verwachten. Winters zijn hier vaak erg koud dus ik moet dringend op zoek naar een winterjas!

Op dit moment ben ik bezig met het regelen van een andere woning/kamer. Dit gaat helaas niet zo soepel.. Zoals jullie weten zit ik op een ander campus en dien ik de bus te nemen naar school. Vorige week kreeg ik een email dat er kamers beschikbaar waren op campus in de STAC appartementen. Dit zijn 4 persoonsappartementen en iedere student heeft zijn of haar eigen slaapkamer! Dit sprak mij aan dus ik wou dit meteen regelen, vervolgens heb ik weer met 5 verschillende mensen gebeld die mij allemaal van het kastje naar de muur stuurde. Een dag na de email heb ik mij ingeschreven voor de wachtlijst, en nu, ruim een week later moet ik via intranet lezen dat ik een kamer in de zogeheten "towers" heb gekregen, met 6 meiden en een slaapkamer die je moet delen met zijn tweeën. Nu is het delen niet het grootste probleem, het is dat de kamers behoorlijk oud zijn, en niet de luxe hebben van het appartement waar ik nu in zit. Een van mijn engelse vrienden heeft wel een kamer toegewezen gekregen in de STAC appartementen en zij was de eerste op de wachtlijst, ik de tweede. Vervolgens hoor ik van andere meiden dat zij wel een kamer hebben gekregen in STAC en zij hadden zich later ingeschreven..

Dit is dus iets waar ik behoorlijk van baal, zo direct heb ik een gesprek met een van de directors die de huizing regelt en hoop ik dat er wat geregeld kan worden. Wanneer dit niet het geval is weet ik nog niet zeker of ik daadwerkelijk op campus wil gaan wonen. Nu heb ik een appartement met een keuken en leuke huisgenoten. Het grootste nadeel van niet op campus wonen is dat ik met de bus moet en dat ze hier in de wintermaanden erg slecht weer verwachten.

Aankomend weekend is het de bedoeling dat we naar de Niagara Falls gaan! We willen graag met de boot aan de Amerikaanse kant en ook naar de Canadese kant omdat die kant mooier schijnt te zijn en je kan daar er nog achterlangs lopen ook! Daarnaast staat er dus op de planning; winterkleding en hopelijk een goede winterjas!

Oja! Wanneer je reageert op een van mijn reisverslag probeer dan de smilies, die je gebruikt met Whatsapp en Facebook te vermijden, ik denk dat het gebruik van deze smilies er voor zorgt dat de berichten niet volledig online komen!

  • 16 September 2014 - 20:56

    Sissi:

    Je vermaak je lekker, alleen jammer van je huisvesting. Ge niet van de watervallen

  • 16 September 2014 - 21:51

    Danielle:

    Hiiii lieve zus!

    Vandaag maar een berichtje zonder smiles.. Wel een stuk saaier! ^_^ (zo kan het ook!) Wat een belevenissen allemaal weer! En wat stupid dat anderen eerder de kamer hebben waar jij je eerder voor hebt ingeschreven..! Misschien heeft je mailtje naar die muts toch niet echt geholpen.. ;-) Ik ben echt super benieuwd naar de Niagara Falls!! Ik had wel met je mee gewild..! :) Maak maar een hoop foto's!

    Nogmaals super bedankt voor dat ontzettende leuke rompertje, echt te schattig!! Zo blij mee en zo'n uniek cadeautje! Vind het echt te gek!

    We skypen snel!

    Dikke kus, Banaaniee

  • 17 September 2014 - 08:43

    Floor:

    Plien! Wauw wat een super avontuur! En wat blijft het een geregel... Succes met het scoren van een winterjas, haha.
    xx

  • 17 September 2014 - 10:51

    Daniela:

    Plein, wat een vet avontuur!! Hopelijk wordt je kamer snel geregeld. Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Buffalo

Pauline

Student Human Resource Management te Hoge school van Amsterdam. Studeert van 19 augustus 2014 tot 13 december 2014 in Buffalo, op de Buffalo State University van New York.

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 3009

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 13 December 2014

Op naar Buffalo!

Landen bezocht: