2 Down, 2 to go! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Pauline - WaarBenJij.nu 2 Down, 2 to go! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Pauline - WaarBenJij.nu

2 Down, 2 to go!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

19 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Buffalo


Het is al weer ruim een maand geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. In maar 4 weken tijd is er dan ook een hoop gebeurd.

Acht dagen na het schrijven van mijn laatste blog werd ik gebeld door mijn vader met het verschrikkelijke en onverwachte nieuws dat mijn oma is overleden. Om dit te horen zo ver weg van huis was erg moeilijk, het eerste wat ik dan ook wilde was zo snel mogelijk terug komen naar Nederland. Hier moest ik eerst toestemming vragen aan mijn docenten en dan eigenlijk pas mijn ticket kopen. Ik heb er meteen een mail uitgegooid maar ben wel direct naar een ticket gaan kijken. De volgende dag vloog ik terug naar Nederland. Ik ben een week in Nederland geweest, ik was blij dat ik bij mijn familie was om samen afscheid te nemen van oma hoe rottig de situatie ook was. Ik ben nu alweer ruim twee weken terug in Buffalo, nog steeds vind ik het erg moeilijk maar gelukkig heb ik hier genoeg toppers om mij op te vangen.

Het laatste bericht was dat ik het weekend naar Niagara Falls zou gaan en hoog nodig op zoek moest naar een winterjas. Dit is er niet van gekomen omdat ik terug was in Nederland. Een week nadat ik terug was in Buffalo zijn mijn moeder en Wesley op bezoek gekomen. Dit was erg fijn en we zijn samen een weekendje naar Toronto geweest en ik heb samen met hun de Niagara Falls bekeken! In Toronto hadden we onwijs mooi weer waardoor we deze stad op zijn mooist hebben gezien. Het uitzicht van de CN Tower was zo ontzettend mooi! De Niagara Falls zijn echt ongelofelijk mooi, we zijn op de boot geweest met zo’n mooie poncho (waarvan ik dacht dat ik die niet echt nodig zou hebben) FOUT! zeik en zeik nat, maar het was het zeker waard!

De rest van de week zijn we lekker uiteten geweest en hebben zij Buffalo kunnen ervaren, en ja, het is inderdaad een behoorlijke rare stad. Weinig mensen op straat en niet bijzonder veel te beleven! Mam en Wes zijn vrijdag weer vertrokken wat best wel weer een beetje moeilijk voor me was.

In mijn laatste blog vertelde ik over het verhuizen naar campus. Dat is dan ook gebeurd. Ik woon nu in Tower 2, en deel mijn kamer met 5 andere meiden. De slaapkamer deel ik met een Braziliaanse en de woonkamer en badkamer dus met 5 meiden! Op het lawaai dat mijn huisgenootjes maken na ben ik erg blij dat ik naar campus ben verhuisd. Naar mijn idee heb ik nu veel meer de “exchange” ervaring en alles is lekker binnen hand bereik! Op dit moment ben ik een weekendje New York City aan het regelen dus dat is weer iets leuks om naar uit te kijken!

Op school gaat het erg goed, tot nu toe al mijn toetsen gehaald, zelfs Business Law 1 is binnen! Ik krijg nu twee toetsen terug waarvan ik niet zeker ben dat ik ze gehaald heb, maarja, volgende keer dan maar beter! Afgelopen week had ik het heel erg druk omdat ik behoorlijk wat moest inhalen daar ik een week niet hier was. Gelukkig toonde mijn docenten veel begrip voor de situatie en ben ik weer volledig bij!

Dinsdag ga ik met een aantal op zoek naar een Halloween outfit, Halloween is een big deal hier dus dat wordt nog een uitdaging haha!

  • 20 Oktober 2014 - 07:28

    Linda:

    Hoi Plientje, wat goed om te horen dat het op school allemaal goed gaat. Lekker weekie met je moeder en Wes achter de rug, dus je kan er weer even tegen. Ik vind je echt een topper dat je het zo goed doet! Xxx Linda

  • 20 Oktober 2014 - 09:30

    Danielle:

    waarispauline.nu en ik gaan geen vrienden worden ben ik bang! Dit is inmiddels de 4de keer dat ik dit stukje typ, nu maar een keer achter de computer.. ;-)

    Hi Allerliefste Zus!

    Pfoe, wat hebben we rare en emotionele weken achter de rug.. Ik vond het echt zo ontzettend fijn dat het je gelukt is om naar huis te komen om samen met ons afscheid te nemen van de allerliefste oma. Ookal was het voor de verkeerde reden; het was fijn om samen te huilen, te lachen, te kletsen en te knuffelen. Oma is vast mega trots dat we samen met Wes een laatste woord aan haar hebben gericht!

    Het was raar om een week later weer afscheid van je te moeten nemen. Met een dikke knuffel en een kus hebben we elkaar weer gedag gezegd. Nu kunnen we echt gaan aftellen naar je terugkomst en dit keer (alsjeblieft) zonder nare en verdrietige momenten. Want als je terug komt staan er alleen maar leuke dingen op je te wachten!!

    Ik vond het erg jammer dat ik niet mee kon naar Buffalo, maar ben wel heel erg blij dat mam en Wes naar je toe zijn gegaan. Dit stond natuurlijk al in de planning, en door de omstandigheden hadden jullie elkaar net nog gezien, maar toch is het zo te lezen erg fijn geweest om je ervaringen daar te kunnen delen. Ik heb genoten van de foto's en de verhalen en ben trots dat je het daar zo goed doet en dat je zulke leuke mensen hebt leren kennen! En dan ben je nu ook nog een MEGA VET WEEKEND NEW YORK aan het boeken! (Ik zag net dat dat trouwens al gelukt is..?) Hihi, echt te leuk! Ben zo blij voor je :) Ik bedoel; wij gaan een weekendje Medemblik en jij reist gewoon voor een weekend naar Toronto of New York. Verschil moet er wezen zullen we maar zeggen..! Maaak je veeeeel foto's? En haal je je arm nog even door het OPI-rek? ;-)

    Over Medemblik gesproken.. Vlak nadat jij weer terug naar Buffalo was gevlogen ben ik met Matthijs, Chris en Lianne naar Medemblik geweest. Een lekker weekendje genieten van onze laatste weken als toekomstige papa's en mama's. Heerlijk was dat! Vooral na al die emotionele dagen was dit een welkome afleiding. Maar toen ik zondag thuis kwam begon het feest pas echt! Het hele huis versiert en alle mijn lieve vriendinnetjes waren daar! Een babyshower; speciaal voor mij! Wouw, wat was dat gaaf.. En toen ik later hoorde dat jij, mijn lieve zus, dit allemaal geregeld had, voelde ik me weer trots en stiekem ook een klein beetje verdrietig dat je er niet bij kon zijn. Gelukkig was ook daar aan gedacht en heb je speciaal voor de babyshower de wekker gezet en was je er live bij via Skype! Lang leven de techniek van tegenwoordig!! :)

    Lieve schat, inmiddels heb ik ook dit verhaal op de pc 3x overgedaan (#$%!#*#) en wordt het tijd om af te sluiten. Ik denk aan je en ik mis je!

    Ik hou van jou!

    Dikke kus, Daanie

  • 20 Oktober 2014 - 10:17

    Vera:

    Hoi Pauline,

    Zo jij zit niet stil daar in de VS. Fijn dat je naast studeren, ook nog tijd heb voor korte tripjes.
    Nog gecondoleerd met Oma. Het is zeker een gemis nu beide Oma's er niet meer zijn. Ik denk nog veel aan mijn Oma's en had ze ook zo graag mijn kids willen laten zien, maar ja het mocht niet zo zijn. Succes daar en je bent een Topper!

    Groet Vera

  • 20 Oktober 2014 - 10:52

    Marion:

    Lieve Pauline.

    Super dat het gelukt is van New York. Gezellig met de meiden.
    Bedankt voor de super week die we gehad hebben bij jou.
    Toronto en de Niagara Falls was onvergetelijk .
    Moet wel weer even wennen aan de Nederlandse tijd. Maar het eten daar zal ik niet missen. Haha .

    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Buffalo

Pauline

Student Human Resource Management te Hoge school van Amsterdam. Studeert van 19 augustus 2014 tot 13 december 2014 in Buffalo, op de Buffalo State University van New York.

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3007

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 13 December 2014

Op naar Buffalo!

Landen bezocht: